گسترش صنعت نوین نمایندگی رسمی لرزه گیر فلکسور (اعتماد اتفاقی نیست)

روش های ارسال

روش‌های ارسال بسته پستی

بررسی روش‌های ارسال کالا

چگونه محصول خودم را دریافت کنم؟ روش‌های دریافت بسته پستی می‌تواند سوال خیلی ار افرادی باشد که خرید اینتنرنتی خود را آغاز کرده‌اند و دغدغه دریافت کالایشان را دارند.

امروزه به‌دلیل پیشرفت تکنولوژی و گرایش بسیاری از مردم به دریافت خدمات به‌صورت غیر حضوری، سبب شده است بسیاری از فروشگاه‌ها با اینترنتی کردن کسب‌وکار خود پاسخگوی این نیاز کاربران باشند.

انواع روش‌های ارسال بسته پستی

جهت دریافت کالا از فروشگاه گسترش صنعت نوین می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که انتخاب هرکدام از آنها متناسب با نیازهای شماست. ما در این مقاله تمامی روش‌ها را توضیح داده و تمامی مزایا و معایب آن را با هم بررسی می‌کنیم. پس برای پیدا کردن بهترین روش ارسال کالای مورد نظر خود با ما همراه باشید.

 

ارسال کالا از طریق پست

ارسال بسته پستی با پست

استفاده از پست قدیمی‌ترین روش ارسال بسته است و به دلیل تجربه بالایی که دارند و همچنین داشتن تنوع ارائه خدمات در بین مردم بسیار محبوب است و خیلی از افراد زمانی که اسم ارسال بسته پستی می‌آید اولین گزینه‌ای که به ذهنشان می‌رسد، ارسال از طریق پست است. که ما در اینجا شما را با انواع روش‌های ارسال بسته پستی از طریق پست آشنا می‌کنیم.

۱٫ پست عادی:

قدیمی‌ترین روش ارسال از طریق پست، پست عادی است. که در این روش همان طور که در بیشتر فیلم‌ها دیده‌ایم و یا خاطراتی که از ارسال نامه داریم، با خریداری یک تمر و الصاق آن به روی نامه، نامه خود را ارسال می‌کردیم.
پس در نتیجه از این روش جهت ارسال کالا نمی‌توان استفاده کرد و تنها برای ارسال نامه و مطبوعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته فراموش نکنید که در این نوع ارسال، مدت زمان طولانی طول می‌کشد تا بسته شما ارسال شود و از آنجایی که زمان برای مشتریان شما بسیار اهمیت دارد، تقریباً از این روش استفاده نمی‌شود.

۲٫ پست پیشتاز:

این روش سریع‌ترین روش ارسال کالا است که بسته پستی ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری طول می‌کشد تا به دست مشتریان شما برسد. این زمان رابطه مستقیم با فاصله شما با مشتریان دارد.

ممکن است از خودتان بپرسید که در این روش از چه نوع وسیله‌ای جهت جابه‌جایی بسته شما استفاده می‌شود. که نوع وسیله حمل و نقل رابطه مستقیمی با فاصله شما تا مشتریان و همچنین به ابعاد و بسته‌بندی شما دارد. به این صورت که اگر بسته‌بندی کالا کوچک باشد، پست جهت جابه‌جایی از پیک‌های موتوری استفاده می‌کند.

اگه بسته کالا بزرگتر باشد از وانت یا خاور جهت جابه‌جایی بسته پستی شما استفاده می‌کند. که این نوع جابه‌جایی به شرطی است که  مبدا و مقصد ارسال کالا در یک شهر باشد. اما اگر مشتریان شما در شهری دیگر کالایی را خریداری کرده‌اند و شما تصمیم دارید از پست پیشتاز جهت ارسال کالا به مشتریان خود استفاده کنید، اداره پست کالای شما را به‌صورت هوایی برای مشتریانتان ارسال می‌کند.

مهمترین نکته ای که برایتان اهمیت دارد، هزینه‌ی این نوع پست است. که هزینه‌ی ارسال رابطه مستقیم با فاصله ارسالی کالای و همینطور به وزن کالای شما دارد که جهت اطلاع از نحوه‌ی محاسبه تعرفه های پست به سایت اداره پست مراجعه کنید. 

 

حال بیایید در یک نگاه کلی مزیت‌ ها و معایب پست پیشتاز را با هم بررسی کنیم.

مزیت‌های پست پیشتاز:
  • ارسال سریع کالا
  • هزینه ارسال کم
  • امکان پست درون شهری، برون شهری و حتی خارجی
  • بیمه شدن کالا
  • پیگیری آسان کالاها به وسیله کد رهگیری

از مزیت‌های دریافت کالا با پست پیشتاز، امکان پیگیری کالاها در هر لحظه است. به این صورت که وقتی کالای خود را فروشنده به پست تحویل می‌دهد، اداره پست برای پیگیری مرسوله شما شما یک کد پیگیری ۱۰ تا ۲۰ رقمی می‌دهد. تا خیال شما نیز از ارسال کالای خریداری شده راحت باشد و اعتماد شما افزایش یابد.

معایب پست پیشتاز:
  • محدودیت در وزن کالای ارسالی پستی (حداکثر وزن ۲۵ کیلوگرم)
  • دریافت نوبت و ایستادن در صف طولانی تحویل
  • عدم امکان استفاده از خدمات جمع‌آوری از محل برای تعداد کم

یکی از محدودیت‌هایی که این روش دارد، وزن کالای ارسالی شما است. به این صورت که حداکثر وزن باید ۲۵ کیلوگرم باشد. یکی دیگر از مزایایی که پست پیشتاز دارد، امکان ارسال کالا به خارج از کشور است.

۳٫ پست سفارشی:

روش دیگری که می‌توان یه وسیله آن کالای خود را جابه‌جا کنید پست سفارشی است. اما وجه تمایز پست سفارشی نسبت به بقیه چیست؟

زمانی که کالایی را به صورت سفارشی ارسال می‌کنید، اداره پست زمان تحویل کالا به مشتریان از آنها رسید دریافت می‌کند و در این صورت می‌توانید از سرنوشت کالای خود باخبر شوید.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا بسته‌ای که پست کرده‌اید به دست مشتری برسد ۵ تا ۷ روز کاری است. چون مشتریان عجله دارند که زودتر کالای خریداری خود را دریافت کنند و ارسال از طریق پست سفارشی طولانی است و به صورت زمینی انجام می‌شود، ممکن است نارضایتی مشتریان را در پی داشته باشد.

اما از مزیت‌های پست سفارشی نیز غافل نشویم. یکی از برترین مزایای استفاده از پست سفارشی هزینه پایین آن است که تقریباً نصف هزینه پست پیشتاز است و همچنین ارسال بسته پستی تا ۴۰ کیلوگرم است که این مقدار تقریباً دو برابر پست پیشتاز است.

پس بیایید در یک نگاه جامع مزیت‌ ها و معایب پست سفارشی را با هم مقایسه کنیم.

مزایای پست سفارشی:
  • هزینه پایین آن
  • دریافت رسید از گیرنده
  • ارسال کالا تا ۴۰ کیلو
  • بیمه دارد
معایب پست سفارشی:
  • ارسال ۵ تا ۷ روز کالا

 

نحوه ی ارسال کالا

 

۴٫ پست ویژه

اگر شما عجله دارید تا زودتر کالای خریداری خود را دریافت کنید و همچنین هزینه ارسال پست برایتان اهمیت ندارد، یکی از بهترین گزینه‌‌هایی که می‌توانم به شما معرفی کنم پست ویژه است. در این نوع ارسال، بسته شما کمتر از ۲۴ ساعت به دستتان می‌رسد.

*نکته!

البته فراموش نکنید به‌دلیل اینکه استفاده از پست ویژه در تهران نسب به شهرستان‌ها بیشتر است، در نتیجه ممکن است در برخی شهر‌ها بسته پستی پس از ۲۴ تا ۷۲ ساعت به دست شما برسند.

مزایای پست ویژه:
  • ارسال سریع
  • پیگیری محصول
  • بیمه دارد

معایب پست ویژه:

  • هزینه بالای ارسال کالا

ارسال پستی و پرداخت درب منزل

دریافت بسته پستی با سرویس دهندگان ارسال مرسولات

علاوه بر اداره پست یکی دیگر از روش‌های دریافت بسته‌ها استفاده از خدمات شرکت‌هایی است که این امکان را فراهم کرده‌اند تا کالاها و بسته‌های پستی شما را به دست مشتریان برسانند. ما در این مقاله انواع این شرکت‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع شرکت‌های سرویس‌دهنده ارسال کالا

  1. دریافت کالا با تیپاکسمناسب برای ارسال بسته‌های درون شهری، برون شهری و یا حتی بین‌المللی
  2. دریافت بسته با یارباکس: ارسال کالا به‌صورت درون شهری و برون شهری
  3. دریافت با چاپارمناسب جهت ارسال کالا به‌صورت درون شهری، برون شهری و بین‌المللی
  4. دریافت کالا با الوپیک: مناسب جهت ارسال بسته پستی به‌صورت درون شهری

 

ارسال بسته پستی

 

 

    دریافت کالا با باربری

    یکی دیگر از روش‌های دریافت بسته پستی باربری است. فروشگاهی که کالای مورد نظر خود را خریداری کرده اید در این روش کالای شما را به باربری برده تا آنها کالای مد نظر شما را به‌دستتان برسانند. البته فراموش نکنید که این روش برای کالاهای بزرگ مناسب است و یا اینکه تعداد کالاهای دریافتی شما زیاد باشد تا استفاده از این روش برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد.

    دریافت کالا با اتوبوس

    و اما آخرین روش دریافت کالا اتوبوس است. فروشنده می‌تواند به پایانه‌های مسافربری کالاهای شما را به آنها بسپارد تا کالای شما را به دستتان برسانند. البته فراموش نکنید که  در این روش شما باید امکان مراجعه حضوری به سامانه‌های مسافربری را داشته باشید تا بتوانید کالای خود را دریافت نماید.

    بهترین روش ارسال کالا

     

    بهترین روش‌های دریافت بسته های پستی

    پس از برسی انواع روش‌ها، حال می‌خواهیم بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم، البته که انتخاب هر یک از این روش‌ها وابسته به شرایط و کالای ارسالی دارد.

    • اگر محصولات کمتر از ۴۰ کیلو دارید، اولویت با پست و سپس تیپاکس و …
    • اگر محصولات سنگین دارید از باربری یا شرکت‌های اتوبوس‌رانی استفاده کنید.
    • اگر به دنبال ارزان‌ترین روش ارسال پست هستید، پست سفارشی شرکت پست را به شما معرفی می‌کنم.
    •  
    • نظرات
    شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.
    برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
    افزودن نظر جدید
    برگشت به بالا
    ×